
Pozycjonowanie witryny to skomplikowany proces, na który składa się przynajmniej kilka ważnych czynników. Ponadto co jakiś czas Google wprowadza aktualizacje, które wpływają na ranking i zmieniają wcześniejsze „zasady gry”. W tym artykule znajdziesz najważniejsze informacje dotyczące tego, co wpływa na pozycjonowanie strony.
Dobra historia domeny
Na skuteczność pozycjonowania serwisu wpływa jego historia. Do najważniejszych elementów należą ilość i jakość linków, wiek domeny oraz kary nałożone na nią przez Google.
Domena istniejąca w internecie od przynajmniej kilku lat ma teoretycznie większe szanse na uzyskanie lepszych rezultatów w rankingu Google niż domena niedawno zarejestrowana. Istotniejsze jest jednak to, jakie działania były na niej prowadzone. Nawet długo istniejąca domena, na której nie wprowadzano jednak żadnych zmian, uboga w treści oraz taka, do której nie prowadzą żadne linki, nie różni się wiele od zupełnie nowego serwisu. Niekorzystnie na proces pozycjonowania wpływają też filtry i bany nałożone w przeszłości na witrynę.
Następną kwestią związaną z historią domeny jest jej właściciel. Zmiana właściciela może wiązać się ze skasowaniem historii domeny, czyli usunięciem odnośników kierujących do witryny. Zadaniem nowego właściciela będzie więc budowanie profilu linków i historii domeny na nowo.
Wartościowe treści na stronie internetowej
Wysokiej jakości, wartościowe treści są nie tylko ciekawe i atrakcyjne dla czytelnika, ale również wpływają na efekty pozycjonowania. Teksty muszą być poprawne językowo i gramatycznie, ale przede wszystkim oryginalne. Duplikowanie i powielanie treści może bowiem wpłynąć negatywnie na pozycję serwisu w wyszukiwarce.
Należy też pamiętać o aktualizowaniu treści. Często aktualizowana strona jest faworyzowana przez Google. Czynnik ten może więc wpływać na pozycję domeny w rankingu.
Trafnie dobrane słowa kluczowe
Kolejnym ważnym czynnikiem są słowa kluczowe, na które pozycjonowana jest witryna. Prawidłowo dobrane frazy powinny występować w treściach oraz meta tagach (np. w nagłówkach, tytule, opisie) w serwisie. Jeśli to możliwe, dobrze również, aby słowo kluczowe pojawiło się w adresie URL witryny.
Kompleksowa optymalizacja strony
Istotne znaczenie dla pozycjonowania ma również optymalizacja strony. Staranny audyt SEO wskaże elementy, które warto poprawić, aby zwiększyć szanse serwisu na wysokie pozycje w Google. Do najważniejszych z nich należą: wzrost szybkości ładowania się strony, uzupełnienie title, description, nagłówków H1, H2 oraz innych meta tagów w witrynie, stosowanie pogrubień, wypunktowań w treści, usunięcie ewentualnych błędów, zoptymalizowanie grafik oraz stworzenie mapy strony.
Odpowiedź na pytanie, co wpływa na pozycjonowanie strony, nie jest więc krótka i prosta. SEO to długotrwały i skomplikowany proces, obejmujący wiele różnych czynników. Jeśli chcesz mieć pewność, że wszystkie one zostaną uwzględnione podczas pozycjonowania, zaufaj doświadczonym specjalistom z agencji SEO Artefakt.